Werk Dag-/Panelvoorzitterschappen

Dag-/Panelvoorzitterschappen

Opdrachtgevers

Ambassadors Of Entertainment

Schrijven van biografie. Panelvoorzitterschap tijdens Buma NL.

Amsterdam Dance Event

Inhoudelijk voorbereiden en ter plekke modereren van Auteursdebat tussen dj/producer Armin van Buuren, Judith Sargentini (GroenLinks) en Hein van der Ree (Buma/Stemra).

Brand New Live

Panelvoorzitterschappen tijdens Buma NL. Schrijven van introductieteksten Buma Awards. Dagvoorzitterschap Muziek op de Agenda.

Buma Cultuur

Schrijven van diverse teksten. Panelvoorzitterschappen tijdens Amsterdam Dance Event, Buma NL en Eurosonic Noorderslag Conference.

Buma NL

Panelvoorzitterschappen.

Eurosonic Noorderslag

Panelvoorzitterschappen. Verzorgen van de inhoudelijke berichtgeving over ESNS en European Border Breakers Awards via  social media. Ontwikkelen en introduceren van European Border Breakers Chart, Music Moves Europe Talent Chart en ESNS Chart.

Let’s Learn

Verzorgen van eindredactie en voice-overs in diverse vormen, zowel voor Let's Learn zelf als verschillende van hun klanten. Voorzitterschap ontbijtsessie 'De Wereld Leert Door'.

Muziek op de Agenda

Dagvoorzitterschap.

NVER

Schrijven van speech over de boekenmarkt. Verzorgen van het communicatietraject voor het seminar inTouch. Dagvoorzitterschap van het seminar inTouch.

Updates

Interview Kees de Koning (Top Notch): Success stories (verslag Eurosonic Noorderslag-interview)

Was in 2012 Tony Berk te gast op de Eurosonic Noorderslag Conference om zijn succesverhaal toe te lichten en sprak in 2013 Eelko van Kooten over het succes van Spinnin’ Records, dit jaar mocht ik Kees de Koning over dit onderwerp interviewen. Wie Kees de Koning zegt, zegt Top Notch en hip hop. Maar ook Anouk. Daarnaast is hij echter ook boekenuitgever, concertorganisator, filmproducent, horeca-uitbater en nog veel meer. Eigenlijk doet De Koning gewoon waar hij zin in heeft en hij neemt daarbij zelden een blad voor de mond. Ook nu niet.

Interview Eelko van Kooten (Spinnin’ Records): Success stories (verslag Eurosonic Noorderslag-interview)

Alleen al afgemeten aan de 2 miljard views en 3,5 miljoen abonnees van het YouTube-kanaal zou de claim dat Spinnin' Records het grootste dancelabel ter wereld is weleens kunnen kloppen. Ook de vele (internationale) hits van dj's en artiesten als Afrojack, Sander van Doorn, Bingo Boys, Nicky Romero, Showtek en jongste telg Martin Garrix wijzen in die richting. Tijdens de Eurosonic Noorderslag-conferentie interviewde ik Eelko van Kooten, directeur/eigenaar van Spinnin’ Records, MusicAllStars Publishing en MusicAllStars Management over dit succes.

‘YouTube evaluation live streaming festivals’ (verslag Eurosonic Noorderslag-panel)

Nadat YouTube drie jaar geleden begon met het streamen van Amerikaanse festivals, waren afgelopen zomer voor het eerst 11 Europese festivals aan de beurt, waaronder Lowlands, Tomorrowland en Sziget. Een belangwekkende ontwikkeling voor de hele online-, live-, media- en muziekbranche, met zeer veel relevante invalshoeken. Ik mocht op de Eurosonic Noorderslag Conference een panel voorzitten waarin alle belanghebbende partijen waren vertegenwoordigd. Een eerste gezamenlijke evaluatie in het openbaar…

‘De platenzaak van de toekomst’ (verslag Eurosonic Noorderslag-panel)

Vorig jaar was de conclusie van een van de panels op de Eurosonic Noorderslag-conferentie: ‘De platenzaak is dood’. En als je dat maar hard genoeg roept, gebeurt het ook. Dus waarom zou het niet andersom kunnen? Als je hardop, eerlijk en constructief nadenkt over mogelijkheden voor muziekwinkels in de toekomst, waarom zou dat dan niet uit kunnen komen? De voorbeelden zijn er al: sommige winkels sluiten, maar er zijn ook ondernemers die juist nu een muziekzaak beginnen.

‘De publieke omroep en talentontwikkeling’ (verslag Eurosonic Noorderslag-panel)

Over de taken, verantwoordelijkheden en mogelijkheden van de publieke omroep op muziekgebied heeft iedereen een mening. Van huiskamer tot Tweede Kamer. Maar hoe zien de verantwoordelijken dat zelf? Eens in de zoveel tijd mogen ze best eens verantwoording afleggen. De Eurosonic Noorderslag-conferentie was zo’n moment. Welke visie en afwegingen gaan vooraf aan de muziek die we (niet) horen en zien? En waarom?

Portfolio